12 adımda bel ağrınızı önleyin | Kazete: Özgür Kadının Sesi

 

Türkiye Fizyoterapistler Derneği, kişilerin be sağlığını korumalarına yönelik yöntemleri açıkladı.

31.03.2017
692
12
Yazı Boyutu:    
Türkiye Fizyoterapistler Derneği Başkan Yardımcısı Fizyoterapist İlknur Erden bel ağrısının genellikle birkaç hafta veya ay içinde iyileştiğini ancak dikkat edilmediği takdirde ilerleyerek, kişiyi günlük işlerini yaşamaz hale getirdini söyledi



Toplumda genellikle incinme veya zorlama gibi nedenlerle ortaya çıkan bel ağrısının postür bozukluğu, travma, kireçlenme, bel fıtığı, osteoporoz, bacak eşitsizliği, düztabanlık gibi pek çok nedeni olabildiğine işaret eden Fizyoterapist İlknur Erden; bel ağrısının nadiren de olsa kanser gibi ciddi sebeplerden de kaynaklanabildiğine dikkati çekti.  Derneğin Başkan Yardımcısı Erden, bel sağlığını korumaya yönelik yöntemleri şöyle sıraladı:

BEL AĞRISINI ÖNLEMEK İÇİN BUNLARI YAPIN

- Bel ve sırt sağlığınıza yönelik düzenli egzersiz ve fiziksel aktivite yapın. Düzenli olarak yürümek, yüzmek (özellikle sırt üstü) kaslarınızın güçlenmesi için önerilen yöntemlerden olmakla beraber, her okuduğunuz, gördüğünüz ve izlediğiniz egzersiz sizin için uygun olmayabilir. Egzersizler size özel planlanmalı ve takibi yapılmalıdır. Bu konuda fizyoterapistinizden yardım isteyin.

- Doğru kaldırma teknikleri ile belinizi koruyarak eşya taşımayı öğrenin. Ağır eşya kaldırırken dikkatli olun. Her zaman dizlerinizi ve kalçanızı bükün, sırtınızı değil. Taşıdığınız objeyi gövdenize yakın tutun.

- Ağır cisimleri itme, çekme hareketleri ile yüksek bir yere uzanma hareketini yapmaktan kaçının.

- Her iki omuz askısını kullanarak konforlu bir sırt çantasında yük taşımayı tercih edin ve tek tarafı askılı çantalardan kaçının.

- Düzgün bir vücut duruşu edinin. Sandalye üzerinde yığılmış şekilde oturuştan kaçının, masanızın üzerine eğilmeyin.

- TV izleme, bilgisayar kullanma, masa başında çalışma gibi sabit oturuş gerektiren pozisyonlarda uzun süre zaman geçirmeyin, her 30 dakikada bir kısa molalar vererek ayağa kalkın, başınızı ve omuzlarınızı geri alarak postürünüzü düzeltin.

- Yürürken omuzlarınızın kamburlaşmamasına dikkat edin.

- Sigarayı bırakın. Sigara omurlar arasındaki disklere kan akışını azaltmakta ve bu da disklerin bozulmasına neden olmakta, aynı zamanda sigaraya bağlı kronik öksürük, belinizi zorlamaktadır.

- Yatağınızın yalnızca sertliğini değil, yapı ve kilonuz için doğru desteği ve rahatlığı sağlayıp sağlamadığını kontrol edin bu konuda fizyoterapistinize danışın.

- Gevşeme tekniklerini öğrenerek stresinizi yönetmeye yardımcı olun. Sırt ağrısının ana sebebi strestir.

- Aşırı kilolardan kurtulun. Sağlıklı kilo hesaplayıcılarını kullanarak, ideal kiloda olup olmadığınızı kontrol edin. Doktor ve diyetisyen kontrolünde kilo verin, aşırı kilolu olmak bel ağrısı riskini yükseltir.

- Sivri ve yüksek topuklu ayakkabı kullanmaktan kaçının.

ACİL TIBBİ MÜDAHALE GEREKTİREN DURUMLAR

 Genital bölge veya kalçanızın etrafında uyuşma veya karıncalanma, bacak kaslarınızda kuvvet kaybı, tuvalete çıkmakta güçlük, mesane veya bağırsak kontrolünün kaybedilmesi, göğüs ağrısı, yüksek ateş, açıklanamayan kilo kaybı, sırtta şişlik veya deformasyon gibi şikayetlerin artması halinde derhal doktora başvururulması gerektiğini kaydaden Elden "Ağrıya rağmen pozitif kalmayı başarabilen insanlar daha hızlı iyileşme eğilimlidirler" dedi.

PROFESYONEL DESTEK ALIN

Bel ağrısı durumunda hekim kontrolünün ardından mutlaka doğru egzersiz, doğru hareket teknikleri ve bel sağlığınızı korunmasına yönelik fizyoterapiste danışılmasının önemine değinen  Erden  "Her beli ağrıyan kişiye standart bir program verilmez. Bireysel değerlendirmenin ardından mevcut probleminize, yaşınıza, kilonuza, postürünüze, aktivite düzeyinize, mesleğinize ve kas-iskelet sisteminizin durumuna göre en uygun tedavi programı fizyoterapist tarafından verilecektir" diye konuştu..






Üye Ol



Üye Girişi