Kadınlar en iyi avın peşinde!

e-ticaretin pazar büyüklüğü 14 milyar lirayı geçti


 

TÜBİSAD’ın 2014 raporuna göre Türkiye’de 2013 yılında gerçekleşen E-ticaretin pazar büyüklüğünün 14 milyar  lirayı geçti.

İnternet üzerinden alışverişte kadınların ürün iade etme oranının yüksek, erkeklerde ise  marka sadakatinin daha fazla  olduğu belirlendi

 

İnternet üzerinden alışveriş hergeçen gün hayatımıza a daha çok giriyor. Mobil uygulamalardan yapılan alışverişin toplam ciro içindeki payı ise yüzde 30’a  yaklaştı.

Online alışveriş sitesi; 1V1Y.com’un alışveriş alışkanlıklarına ilişkin hazırladığı araştırma ilginç bulgular ortaya koydu. Kadınlar ve erkeklerin alışveriş alışkanlıklarında önemli farklılıklar gördüklerini söyleyen 1V1Y.com Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Yardımcısı Barış Çekin, “Öncelikle kadınlar modayı erkeklere göre daha yakından takip ediyor. Buna bağlı olarak, sürekli yeni markalar, yeni kesimler, yeni renkler deniyorlar. Gene buna bağlı olarak kadınların iade oranlarının daha yüksek olduğunu görüyoruz. Erkeklerin ise marka sadakati daha yüksek” dedi.

Sepette ürün bırakma oranlarının da kadınlarda, erkeklere göre daha fazla olduğunu belirten Çekin, şöyle devam etti: “Gerçek hayatta sürekli bahsedilen, ‘avcı erkek, toplayıcı kadın’ benzetmesi internet alışverişinde tersine dönmüş durumda. Kadınlar en iyi ‘avı’ bulana kadar çaba harcamaya devam ediyor.”

 

Yorumlar:

Yorum Yaz