Yanlış müzik seçimi müşteri kaçırıyor, mekan kapattırıyor

Araştırmalara göre bir mekana girdiğinizde çalan müzik şayet ruhunuza dokunmuyorsa o mekan kişiler üzerindeki büyüsünü yitiriyor.


Kendi geliştirdiği yazılımı ve ürettiği müzikler ile 30 ülkede 700’den fazla firmaya telifli müzik, anons ve jingle yayını hizmeti sunan SMG’nin Yönetim Kurulu Başkanı Gül Gürer Alimgil  kamuya açık bir mekanın; mağaza, restoran yahut AVM fark etmez, başarılı olabilmesi için ambiyans ve sunulan hizmet kalitesi kadar müziğin de önemli olduğuna dikkati çekerek  "Bir mekan ile orada çalan müzik doğru eşleşmiyorsa ziyaretçilerinin yüzde 44'i mekanı terk ediyor, yüzde 25’i o işletmeyi başka kimseye önermiyor. Yüzde 38’i tekrar asla gitmiyor. Mekan ve müzik eşleşmesi hatalı yapıldığında müşteri kaçıyor, bu sonuç işletmeleri kapanmaya kadar sürükleyebiliyor” dedi.

BİRÇOK MAĞAZADA MİMARİ HATA YÜZÜNDEN AKUSTİK PROBLEMLER YAŞANIYOR

Bazı mekanlarda mimari hatalardan kaynaklanan akustik problemler yaşandığını dile getiren Alimgil, bu sorunların işletmeleri kapanmaya götürecek kadar tehlikeli olabileceğini de anlatıyor. Alimgil, “Akustik problemi, genel olarak sık karşılaşılan bir sorun. Bu tarz mekanlarda ses doğru yayılmadığı için uğultuya varan gürültülerle karşılaşılabiliyor. Sesin düzgün yayılımına engel olan mimari problemler o mekanın tüm atmosferini olumsuz etkiliyor. Hal böyle olunca da insanların yüzde 25’i o mekanı başka kimseye önermiyor” diye konuştu.

Bu nedenle ister küçük metrekareli bir mekan isterse de binlerce metrekarelik bir yapı olsun kendi sistemlerini kurmadan önce o işletmenin en yüksek verimi alması için yapının analizlerini yaptıklarını anlatan Alimgil, dahaı sonra şunları söyledi:

MÜZİK YAYINLARI HEDEF KİTLE İLE EŞLEŞİRSE GEÇİRİLEN SÜRE UZUYOR

"Araştırmalara göre bir mekana girdiğinizde çalan müzik şayet ruhunuza dokunmuyorsa o mekan kişiler üzerindeki büyüsünü yitiriyor. Konu üzerine yapılan çalışmalara göre mekan ne kadar hoş olursa olsun atmosferi ile çalınan müzik eşleşmiyorsa ziyaretçilerin yüzde 44’ü mekanı terk ediyor. Yüzde 38’i de bir daha oraya asla geri gelmiyor. Buna karşılık kamuya açık alanlarda yapılan müzik yayınlarının hedef kitle ile doğru eşleştiğinde insanların yüzde 35’i o noktada geçirdiği süreyi uzatıyor." (Melike Çalışkan-Foto: Kazete kolaj)

Yorumlar:

Yorum Yaz