Ayakkabıda erkekler ucuzunu kadınlar pahalıyı seçiyor

 

Erkekler, kadınlardan 12 milyon çift daha fazla ayakkabı almasına karşın, kadınlardan daha az ödedi

24.02.2017
Yazı Boyutu:  

Türkiye’de geçen yıl 70 milyon çift kadın ayakkabısı satılırken, erkeklerde bu rakam 82 milyon oldu.  Çocuk ayakkabı satışı ise 60 milyon çifti buldu. Ayakkabı piyasanın büyüklüğü 12 milyar liraya ulaştı

Ayakkabı alışverişi denilince hemen kadınlar akla gelse de,  Türkiye'de geçen yıl erkeklerin kadınlardan daha çok ayakkabı satın aldığı, ancak satın aldığı ayakkabılar için kadınlardan daha az ödedikleri belirlendi.

Türkiye’nin ilk fast fashion ayakkabı markasının sektör verilerinden yola çıkarak hazırladığı çalışma  çarpıcı veriler ortaya koydu. Bu çalışmaya göre Türkiye ayakkabı sektörü her yıl ortalama yüzde 10 büyüme gösteriyor. 2016 yılında 210 milyon çift  dolayında ayakkabı satışı gerçekleşirken, piyasanın büyüklüğü de 12 milyar TL’ye ulaştı. Pazarın yüzde 86’sı markasız ürünlerden oluşurken ortalamada bir ayakkabının fiyatı 58 TL oldu.

ERKEKLER DAHA ÇOK SATIN ALDI, DAHA AZ ÖDEDİ

Satışların dağılımına bakıldığında erkekler 82 milyon çift ayakkabı almasına karşın,4.8 milyar lira öderken, kadınlar satın aldığı 70 milyonçift ayakkabına 5 milyar lira ödedi. Çocuk ayakkabıları için bu rakam 2.2 milyar TL olarak gerçekleşti.

Araştırmaya göre ayakkabı satışının yüzde 2,5’e internet üzerinden yapıldı ve tüketici toplam 300 milyon  lira ödeme yaptı. Avrupa’da internet üzerinden yapılan ayakkabı satış oranı yüzde 9.

(KAZETE/ ÖZEL)


Üye Ol



Üye Girişi