'Hamilelikte kabızlık ihmale gelmez'

 

Genel Cerrahi Uzmanı Op.Dr.Aycan'a göre: Haftada 3 kezden az büyük tuvalet yapıyorsanız, bağırsak hareketlerini yavaşlamış demektir.

...
27.05.2018
Yazı Boyutu:  
Özellikle Ramazan ayında insanların beslenme alışkanlıklarının değişmesi, bağırsak hareketlerinde de düzensizliklere yol açıyor.

Hastane Derindere Genel Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Hacı Ömer Aycan, ortaya çıkan ve doğru beslenilmediğinde kişiye sıkıntılar yaşatan kabızlığın bilinmeyen nedenlerini ve kabızlıktan korunmak için nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıkladı.

Öncelikle kabızlık kavramının doğru olarak tanımlanması gerektiğini belirten Op. Dr. Hacı Ömer Aycan, ‘Büyük tuvalet alışkanlığı herkes için farklıdır. Bazı insanlar her gün bir kez, hatta bundan daha fazla büyük tuvaletlerini yaparken; bazıları da iki üç günde bir yapabilir. Düzenli olarak haftada üç defadan az büyük tuvaletinizi yapıyorsanız, muhtemelen bağırsak hareketiniz yavaşlamıştır. Kabızlık problemi yaşıyor olduğunuzu söyleyebilmek için bağırsak hareketlerinin yanı sıra, sert ve kuru dışkı gibi diğer belirtileri de göz önünde bulundurmanız gerekir." dedi.

HAMİLELİKTE KABIZLIĞA DİKKAT

Yaşlandıkça bağırsak hareketlerinin azalmasıyla birlikte kabızlık problemi yaşama olasılığının da arttığına dikkati çeken Aycan, aynı şekilde hamilelik de kabızlık problemlerinin en sık görüldüğü dönemlerin başında geldiğini hatırlatarak şunları söyledi:

Hamilelik hormonları sindirimi yavaşlatır ve bağırsak kaslarınızın sisteminizdeki atıkları hareket ettirmesini zorlaştırır. Hamilelik hormonlarının sindirimi yavaşlattığını bağırsaklarınıza baskı yapabilir; bu da kabızlık yaşamanıza neden olur. Kabızlık probleminiz 1 haftadan daha fazla süredir devam ediyorsa sorununuzun daha uzun sürmesine engel olmak için mutlaka hekiminize başvurun.Çünkü uzun süreli tedavi edilmeyen kabızlık,hemoroid başta olmak üzere pek çok probleme neden olabilir. Mevcut kabızlığınızı gidermek için hekiminizin önereceği beslenme programını uygulamalısınız. Daha fazla meyve, sebze ve kepekli tahıllar yiyin. Bu gıdalar lif bakımından yüksektir ve düzenli olarak bu gıdaları tüketirseniz kabızlık problemiyle karşılaşma riskiniz azalır."

KURU ERİK BAĞIRSAĞIN REGÜLATÖRÜ

Özellikle kuru eriğin bağırsağı düzenleme konusunda iyi bir yardımc olduğunu kaydeden Op.Dr.Aycan, kabızlığı yenmede şuönerilerde bulundu:

"Diyetiniz değişmesine rağmen hala kabızsanız, doktorunuzla konuşun. Takviyeler, dışkı yumuşatıcıları veya laksatifler kullanmanız gerekebilir. Kabızlık vücutta tehlikeli toksinlere neden olmaz. Dışkıdaki toksinlerin vücudunuzu zehirleyerek sizi hasta ettiği yıllardır süre gelen bir efsanedir; ancak uzun süreli kabızlık, diyabet, az çalışan tiroid, irritabl bağırsak sendromu veya kolon kanseri gibi başka bir hastalığın habercisi olabilir. Bu nedenle göz ardı edilmemelidir. Özellikle dışkıda kan ve bilinmeyen kilo kaybı zaman kaybetmeden dikkate alınması gereken belirtilerdir. Antidepresanlar ve güçlü ağrı kesiciler kabızlık probleminin artışına neden olabilir. Aynı şekilde gereğinden fazla laktasif tüketmek de bağırsak kaslarınızın normalden daha fazla çalışmasına neden olur. Kabızlık problemi yaşamamak için kullanacağınız ilaçlar ve diyet programını mutlaka hekiminize danışarak düzenleyin." (Özlem Özen)

Üye Ol



Üye Girişi