NASA Dünya benzeri yaşanabilir 7 yeni gezegen keşfetti

Bilim insanları, gezegenlerden üçünün su varlığını ve canlı yaşamını destekleyebilecek yapıda olduğunu ifade etti.

23.02.2017
Yazı Boyutu:
NASA'nın dün akşam yaptığı açıklama heyecan yarattı. Dünya basınının yakın takip ettiği açıklamanın ardından da Google hazırladığı özel doodle ile NASA'nın bu açıklamasını anasayfasına taşıdı. NASA'nın yaptığı açıklama exoplanet discovery adı altında tüm dünyada internet kullanıcılarına sunuldu. Peki exoplanet discovery ne anlama geliyor?

Google, NASA'nın dün akşam gerçekleştirdiği açıklamaya özel doodle hazırladı. NASA'nın yaptığı yeni keşfe göre dünyaya benzeyen 7 farklı gezegen bulundu. ABD'nin Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), Dünya’dan 40 ışık yılı uzakta 7 yeni gezegen keşfedildiğini açıkladı.

Güneş Sistemi dışında Samanyolu Galaksisi içindeki Kova takımyıldızı içindeki TRAPPIST-1 ismi verilen yıldızın yörüngesinde keşfedilen gezegenlerin Dünya'ya benzerlik gösterdiği belirtildi.

Yaklaşık Jüpiter büyüklüğünde sönük bir yıldız olan TRAPPIST-1’in etrafında sıkı bir ağ oluşturan gezegenlerin karasal ve kayalık yapıda olduğu, canlı yaşamına olanak verip vermeyeceklerinin anlaşılması için atmosferlerinin daha detaylı incelenmesinin gerekeceği belirtildi.

Keşfi yapan Liege Üniversitesi Öğretim Üyesi Michael Gillon ve ekibi, yıldızın etki bölgesinde Dünya'ya benzeyen daha fazla gezegenin olabileceğini ileri sürdü.

Trappist-1 sistemine bakıldığında boyutunun Güneş Sistemi'nde yer alan Jüpiter'le aynı olduğu dikkat çekiyor. Dünya'nın boyutlarına göre de yeni sistemdeki gezegenlerin büyüklükleri ya yüzde 25 daha küçük ya da yüzde 10 daha büyük bir yapıda. Gökbilimciler şimdi gezegenlerin atmosfere sahip olup olmadıklarına odaklanmış durumda. Bilim adamları Hubble teleskopu aracılığıyla havada metan gazı ve su arayacak.

TRAPPIST-1 sistemi içinde bulunan gezegenlerden birinin yüzeyinden temsili görüntü

"Tüm bunlardan çıkarılacak sonuç şu ki dünya dışındaki yaşamları keşfetme yolunda tarihi bir adım attık." diyen araştırma ekibinden Cambridge Üniversitesi Öğretim Üyesi Amaury Triaud, "Samanyolu Galaksisi içinde Dünya büyüklüğünde çok sayıda başka gezegen olduğunu öğrenmek inanılmaz bir şey." dedi.

Diğer bir ekip üyesi Liege Üniversitesinden Emmanuel Jehin de "Galaksimizde 200 milyar yıldız var. Bunların her birinde 10 tane Dünya benzeri gezegen olsa artık gerisini siz hesap edin." diye konuştu.Gillon ve ekibi geçen baharda TRAPPIST-1 ve çevresinde üç gezegen keşfettiklerini bildirmişti. Şimdiyse sayı yediye çıktı. Ekip, sayının yakın zamanda daha da artabileceğini vurguluyor.

GOOGLE'DAN NASA'NIN KEŞFİNE ÖZEL DOODLE

NASA'nın keşfinin ardından Google da ana sayfasındaki doodle'ını değiştirdi ve dünya genelinde Google'a giren herkes bu doodle'ı görüyor.

ASTROFİZİKÇİ SELÇUK TOPAL DÜNYAYI HEYECANLANDIRAN KEŞFİ BÖYLE YORUMLADI

İnsanlığın yanıt bekleyen en büyük sorularından biri evrende yalnız mıyız? Henüz Dünya'yı ziyaret edip bir acı kahvemizi içen Dünya dışı canlılar olmasa da öyle görünüyor ki evrenin her köşesinde hayat olma olasılığı çok yüksek.

NASA'nın Spitzer adlı uzay teleskobu yeni bir keşfe imza attı. Bizden yaklaşık 39 ışık yılı ötedeki (39 x 9.500.000.000.000 km!) bir yıldız etrafında dolanan birçok öte-gezegenin varlığını ortaya koyan veriler elde etti. Bu yıldız etrafında dolanan 3 öte-gezegen daha önce bulunmuştu. Ancak yeni gözlemlerle aynı yıldız etrafında dolanan 4 adet öte-gezegen daha belirlendi.

Üye Ol