Ödüle doymayan 'Borç' Göteborg Film Festivali'nde

 

30 Kasım'da Türkiye'de seyirnci ile buluşan, çok sayıda ödülün sahibi Vuslat Saraçoğlu imzalı Borç Göteborg Film Festivalinde yarışacak.

11.01.2019
Yazı Boyutu:  
Borç filminin festival yolculuğu devam ediyor. Borç bu kez 25 Ocak – 4 Şubat tarihleri arasında İsveç’te 42.’si düzenlenen Göteborg Uluslararası Film Festivali’nin ‘New Voices’ bölümünde yer alıyor.

İsveç ve İskandinavya’nın en büyük film festivali olma özelliği taşıyan festival 1979 yılından beri düzenleniyor.

37. Uluslararası İstanbul Film Festivali’nde En İyi Film ödülünü kazanan Vuslat Saraçoğlu senaryosunu yazıp yönettiği  Borç filmi 30 Kasım’da Başka Sinema dağıtımıyla seyirciyle buluşmuştu.


Borç ayrıca 6. Boğaziçi Film Festivali’nde En İyi Kadın Oyuncu (İpek Türktan Kaynak) ve En İyi Kurgu (Naim Kanat) ile 8. Malatya Film Festivali’nde de En İyi İlk Film ödülünü kazanmıştı. 

Serdar Orçin, İpek Türktan Kaynak, Rüçhan Çalışkur, Ozan Çelik, Beyti Engin, Feridun Koç, Öykü Sevinç ve Ülkü Aybala Sunat’ın rol aldığı filmin görüntü yönetmenliğini Meryem Yavuz, sanat yönetmenliğini Osman Özcan üstlenirken, kurgusunda ise Naim Kanat imzası bulunuyor.

Eşi Mukaddes ve kızı Simge ile birlikte Eskişehir’de yaşayan Tufan’ın yan dairede yalnız yaşayan ve rahatsızlanan komşuları Huriye’ye uzattıkları yardım eli sonrasında yaşananları konu edinen film, yaşam alanları ve onların kullanımları üzerine de yoğunlaşıyor.

Erkeğin yarattığı sorumluluk duygusunun kadının yaşam alanında ete kemiğe bürünmesi filmde karakterler üzerinden ayrı ayrı fedakârlık kavramının sorgulanmasına neden oluyor.



FİLMİN KONUSU

Karısı Mukaddes ve kızı Simge ile birlikte Eskişehir’de yaşayan Tufan küçük bir matbaada çalışır. Bir gece yan dairede yalnız yaşayan komşuları Huriye aniden fenalaşır. Doktor, Huriye’nin bir süreliğine bakılması gerektiğini söyler. Fakat ona bakabilecek kimse yoktur. Tufan Huriye’yi ortada bırakmayı göze alamaz ve iyileşene kadar ona evinde bakmaya karar verir. Yaşadığı kimi korku ve kaygıların sonucunda Tufan’ın “iyilik” hali önemli sınavlardan geçer.

Borç'un  yönetmeni ve senaristi  Vuslat Saraçıoğlu, filmi ile ilgili  verdiği bir röportajda ”Bizim toplumumuzda insanları iyilik yapmaya yönlendiren çok güzel bir kültür var. Bireyci olmaması, paylaşmayı, yüce gönüllülüğü teşvik etmesi, bunları bir vasıf olarak addetmesi kıymetli geliyor bana. Fakat düşünün, günde on beş saat çalışan birisi ne kadar yardımsever olabilir ki? Bu sadece çalışma saatleriyle de ilgili değil. Mutsuz olduğu, aşağılandığını hissettiği koşullarda çalışan birisi, kendisine olan saygısını üretemeden başkasının iyiliğini düşünecek noktaya nasıl gelebilir? Ya da sadece iş hayatıyla ilgili değil, apayrı mutsuzluk kaynakları olabilir bir insanın. Ve bunlar hep çeşitli eşitsizliklerin sonucunda olan mutsuzluklarmış gibi geliyor bana" ifadelerine yer vermişti.

 

Üye Ol



Üye Girişi