Regl döneminde çalışanlarına rozet takan mağazaya sert tepki

 

Kamuoyundan gelen tepkiler üzerine uygulamadan vazgeçen mağaza yöneticisi, amaçlarının kadın çalışanlara adet görme (menstruation) döneminde müşterilerin anlayış göstermelerini teşvik etmek olduğunu söyledi.

28.11.2019
Yazı Boyutu:  
Japonya’da bir mağaza kadın çalışanlarından regl dönemlerinde rozet takmasını istedi. Firma ‘anlayışa teşvik etmek’ istediklerini söyleyerek kendisini savundu ancak kamuoyundan gelen haklı tepki üzerine uygulamayı rafa kaldırdı.

Osaka kentinde bulunan Daimaru Umeda adlı mağaza, diğer çalışanların ve müşterilerin ‘bağ kurabilmesi, anlayışlı davranması’ gerekçesiyle, regl dönemindeki kadın çalışanlarından adet gördüklerini ilan eden bir rozet takmalarını istedi.

Rozette Japonya’da popüler olan ‘Seiri Chan’ adı verilen bir manga karakteri kullanıldı. ‘Bayan Regl’ olarak adlandırılabilecek bu karakter, adet döneminin vücut bulmuş bir halini temsil ediyor ve manganın kadın kahramanını ayda bir kez ziyaret ediyor.



Yönetici: Çok şikâyet aldık

Ancak cinsiyetçi bulunan uygulama hem çalışanların hem de kamuoyunun tepkisini çekti. Bunun üzerine mağaza yönetimi, uygulamayı ‘gözden geçireceklerini’ duyurdu.

Reuters’a konuşan, adını vermeyen bir erkek yönetici, “Halktan çok fazla şikâyet aldık. Bazıları bunun taciz olduğunu söyledi, ki niyetimiz kesinlikle bu değildi. Şu anda planımızı yeniden inceliyoruz” dedi.
Yönetici ayrıca rozet takmanın zorunlu bir uygulama olmadığını belirtti.

Geleneksel bir toplum olan Japonya’da cinsiyet rollerine dair zamanla değişen değerler, iş ve yaşam dengesinin farklılaşması ve işgücünün daralmasıyla, işyerlerinde bu tarz ayrımcı uygulamalar daha görünür hale geliyor.

Daha önce de bazı şirketlerin kadın çalışanlarından ‘gözlük takmamalarını’ istediği belirtilmişti. Buna da  ‘soğuk intiba bırakıyor’, ‘makyaj belli olmuyor’ gibi gerekçeler gösterilmişti.

Bu yıl yapılan bir araştırmada, Japonya’daki her 10 şirketten birinde kadınların topuklu ayakkabı giymesinin zorunlu olduğunu ortaya koymuştu. Japon kadınlar bu zorunluluğa karşı ayaklanmıştı.

DAİMARU JAPONYA'NIN EN ESKİ MAĞAZA ZİNCİRİ

Daimaru, Japonya'nın en eski mağaza zincirlerinden biridir ve Osaka'nın iş bölgesi olan Umeda'daki konumu, şehrin tren merkezinin yanında elverişli bir konumdadır.

Yakın zamanda yenilenmiş 15 katlı kule, ağırlıklı olarak Prada, Jimmy Choo ve Gucci mağazaları da dahil olmak üzere büyük moda, kozmetik ve mücevher markalarına ev sahipliği yapıyor.

Daimaru Umeda, satışa sunulan diziden binlerce oyuncak ve biblo ile birlikte, Pokemon Go hayranlarına ve klasik dizinin hayranlarına hitap eden Osaka Pokémon Center'a da ev sahipliği yapıyor .

Otelin 14. katında, mevsiminde yiyebileceğiniz her tür karides ve kral yengeç sunan Chiso Zammai büfesi de dahil olmak üzere çeşitli restoranlar bulunmaktadır.
Lüks bir yemek alanı, geleneksel Japon atıştırmalıklarından ithal liköre kadar her şeyi satan satıcılarla birlikte bodrum katlarını işgal eder. (Sputnik/ Reuters)




Üye Ol



Üye Girişi