Sayıştay'dan Milli Eğitim'de dini etkinliklere fren

 

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) sanat, bilim, kültür ve spor faaliyeti adı altında eğitimi dinselleştirmek için milyonlarca lira harcadığı etkinlikler Sayıştay denetimine takıldı

03.10.2017
Yazı Boyutu:  
Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) sanat, bilim, kültür ve spor faaliyeti adı altında eğitimi dinselleştirmek için milyonlarca lira harcadığı etkinlikler Sayıştay denetimine takıldı. Ayrıca özel okullara “eğitim desteği” denilerek aktarılan milyarlarca lira için ise gerekli denetimin yapılmadığı belirlendi.

Cumhuriyet'ten Ozan Çepni'nin haberine göre, Dini etkinlikler ve özele teşvik eleştirileri karşısında Sayıştay’a yeterli yanıt veremeyen Milli Eğitim Bakanlığı lise düzeyindeki çocukların özel okullaşma oranındaki yüzde 6’lık hedefin 2 buçuk katına çıkmasına ise bir açıklık getiremedi. Sayıştay’ın MEB’in 2016 yılı denetimleri sonucu hazırlanan raporlarda mali tabloların aksine bakanlığın eğitimde dinselleştirme ve özelleştirme faaliyetlerine ilişkin çarpıcı değerlendirmeler yer aldı.

Sayıştay’dan ‘içerik’ eleştirisi

Bakanlığın okullardaki eğitimi dinselleştirmek adına çocuklara sunduğu etkinlikler ve bu kapsamda ayrılan bütçelere ilişkin faaliyet planları Sayıştay’ın da gözünden kaçmadı. MEB’in 2016 yılında performans programında “öğrencilerin sanat, bilim, kültür ve spor alanlarındaki faaliyetlere katılımını artırmak” amacıyla düzenlediği Arapça Bilgi ve Etkinlik Yarışması, Hafızlık ve Ezan Okuma Yarışması, Kuran-ı Kerim’i Güzel Okuma Yarışması, Hutbe Okuma Yarışması’na ayrılan milyonlar yerine Sayıştay raporunda etkinliklerin içerik değerlendirmesi yer aldı.

Raporda, “Bu faaliyetlerin performans hedefi ve her bir öğrenim düzeyinde performans göstergesi olarak belirlenen hedef ve göstergesinin gerçekleştirilmesine yönelik değildir. Zira bulgu konusu edilen faaliyetlerinin sanat, bilim, kültür ve spor alanlarından hiçbirine girmediği değerlendirilmektedir” denildi.

Milli Eğitim Bakanlığı ise dini etkinlikleri “Arapça öğrenimini desteklemek, öğrencilerin Arapça dini metinleri anlamalarını sağlamak, kişisel, sosyal ve kültürel alanlarda ve mesleki alanda gelişimlerini desteklemek amacıyla düzenlendiği, öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik katılımlarını da artırdığı” ifadeleri ile savunsa da Sayıştay dikkate almadı.

Ayrıca MEB’in “2016 yılında öğrencilerin yıl sonu başarı puanı ortalamaları artırmak” performans hedefi altında yer alan “Ortaokul ve liselerde öğretimde kullanılan Hz. Muhammed’in Hayatı ders kitapları zenginleştirilmiş kitap haline getirilecektir” faaliyeti de eleştirildi.Bakanlığın “öğrenci başına yapılan harcama miktarı ile öğrencilerin akademik başarı puanları arasında doğru orantılı” savunmasını geçerli bulmayan Sayıştay, “Faaliyetlerin öğrenci başına yapılan harcamaları artıran ve bu nedenle öğrencilerin başarı puanını artıracak faaliyetler olmadığı değerlendirilmektedir” dedi.



Üye Ol



Üye Girişi