Soğuk hava, ağrıları artırıyor

 

Bel, boyun ve sırt ağrıları soğukların başlamasıyla birlikte artışa geçiyor.

28.02.2018
Yazı Boyutu:  
Kronikleşmiş, uzun dönemli ve tekrarlayıcı omurga problemi çekenlerin yaşam kalitesi de özellikle sonbahar ve kış aylarında iyice düşürüyor. Bu durum hastane ve polikliniklere başvuran şikayetlerde de kendini gösteriyor. 

Beyin ve Sinir Cerrahisi Uzmanı Dr. Murat Hamit Aytar, modern çağın en sık karşılaşılan sorunları arasında sayılan bel, boyun ve sırt ağrısı çekenlere önemli tavsiyelerde bulunuyor.

Özellikle masa başında saatlerce bilgisayar ekranına kilitlenmiş halde çalışmak, akıllı telefon, tablet, laptop kullanırken vücudunuzu şekilden şekile sokmak, klima önünde kalmak ve ağır poşetler taşımak gibi pek çok faktör farkında olmadan omurganıza zarar veriyor. Aytar, ‘Kronikleşmiş bel, boyun ve sırt ağrılarının altında, disklerde yıpranmadan fıtıklara, omurgada kaymadan sinir sıkışmalarına kadar çeşitli nedenler yatmaktadır. Birçok kişinin şikayetleri ilaç ve dinlenme ile kısa sürede geçebilirken, hatırı sayılır bir grup ise tekrarlayıcı omurga sorunları yaşıyor. Bu grup hastalarda her şey yolundayken ağrı, tutukluk, hareket kısıtlılığı, kola, bacağa yayılan ağrı ve uyuşma atakları soğuk havalarda tetikleniyor.’ diyor.

Sonbahar ve kış aylarında bu sorunların armaya başladığına işaret eden Dr. Murat Hamit Aytar, bunun sebeplerini şöyle açıklıyor: ‘Sorunlu, düzenini korumakta zorlanan omurganız sıcak ortamda daha rahat olur. Kaslar daha gevşer ve mekanik olarak omurganızın hareketleri kolaylaşır. Soğuklarla birlikte spazmlar, gerginlik ve hareket yeteneğinde azalma omurganın toleransını da azaltır. En ufak ters bir hareket bile ‘bardağı taşıran son damla etkisi’ yapabilir.’

8 etkili önlem

1-Omurganızı her zaman sıcak tutmaya dikkat edin, terledikten sonra soğuğa çıkmayın.

2-Fazla kilolarınızdan kurtulun.

3-Uzun süre aynı şekilde hareketsiz durmayın.

4-Düzenli egzersiz yapın.

5-Klima önünde durmayın, otomobil camından sürekli rüzgar almayın.

6-Bilgisayara eğilmekten kaçının.

7-Çalışma ortamınızı gözden geçirin ve ergonomik, bel destekli bir koltukta oturun.

8-Masa başında çalışırken mutlaka dik oturun, ‘iki büklüm’ dediğimiz halde tablet, laptop ve cep telefonu kullanımının omurganıza ne kadar zarar verdiğini unutmayın.


Üye Ol



Üye Girişi