Yüzyüze eğitime hibrit desteği geliyor

 

Milli Eğitim Bakanı Selçuk, Yüz yüze eğitimi desteklemek için hibrit modelin uygulanabileceğine işaret etti.

25.03.2021
Yazı Boyutu:  
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, "Yüz yüze eğitimi desteklemek için hibrit model, dünyadaki gibi ülkemizde de ihtiyaç halinde okullarımızın tamamlayıcısı olacaktır." ifadesini kullandı.

Selçuk, Twitter hesabından hibrit eğitim modeline ilişkin yaptığı paylaşımda, şunları kaydetti:

"Öğretmenlerimizin her bir öğrencimizin gözlerine bakarak derse başladığı yüz yüze eğitim esastır, bugün olduğu gibi gelecekte de vazgeçilmezimizdir. Yüz yüze eğitimi desteklemek için hibrit model, dünyadaki gibi ülkemizde de ihtiyaç halinde okullarımızın tamamlayıcısı olacaktır."

COVİD-19'DA BULAŞ RİSKİNİN ARTMASIYLA  YÜZYÜZE VE UZAKTAN EĞİTİM BİRARADA YÜRÜTÜLECEK

Yüz yüze eğitim ile uzaktan eğitimin bir araya gelmesiyle genel hatları oluşturulan hibrit eğitim, okuldaki kapasitenin belirli oranda düşürülerek bulaş riskinin ortadan kalkmasına olanak tanıyabilecek. 

 Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından geçen yıl 23 Temmuz’da TBMM Milli Eğitim Komisyonu’nda tanımlanan hibrit eğitim sistemi, öğrencilerin haftanın belirli günlerinde yüz yüze eğitim görmelerine olanak tanıyacak. 



HİBRİT EĞİTİM NE DEMEK?

Milli Eğitim Bakanı Selçuk, 23 Temmuz’da TBMM Milli Eğitim Komisyonu’nda ‘hibrit eğitim’le ilgili şu detayları vermişti: “Daha önce açıkladığımız hibrit modele göre, yüz yüze ve uzaktan eğitim bir arada verilecek. Haftalık 40 saat olan ders saatleri düşürülecek. Ders saatlerinin 20 saat olması üzerinde duruluyor. Matematik, Türkçe, Fen gibi temel dersler okulda, yüz yüze verilecek. Coğrafya, beden eğitimi, tarih, hayat bilgisi, sanat gibi dersler ise uzaktan eğitim olacak. Sınıflar ikiye bölünecek. Bir grup pazartesi, çarşamba, cuma bir diğer grup ise salı, perşembe, cumartesi günleri okula gidecek.”

HİBRİT EĞİTİM MODELİ NEDİR? 

Karma öğrenme, hibrit öğrenme, karışık öğrenme olarak da bilinen harmanlanmış öğrenme en sade tanımıyla geleneksel eğitim metodunun çevrimiçi (online) eğitim materyalleriyle zenginleştirilmesi yani harmanlanması olarak tanımlanıyor. Kullanılan teknolojilerin yanı sıra farklı eğitim felsefelerinin geleneksel öğrenme ortamında birlikte kullanılması da harmanlanmış öğrenme olarak tanımlanıyor. (KAZETE)







Üye Ol



Üye Girişi