Uluslararası araştırma şirketi Gemius, Türkiye’de 2022 yılında yaptığı ölçümlere dayanan haber medyası verilerini yayınladı.
Journo.com.'un Gemius'un verilerinden derlediği habere göre: Türkiye'deki haber sitelerininin içerik kategorileri bakımından kadın takipçiler, astroloji, eğitim, magazin, sağlık ve yaşam haberlerine, erkek takipçiler ise ençok finans, para, piyasa, ekonomi, emlak, inanç ve kültür sanat haberlerine ilgi duyuyor.
internete erişen kadınlar, erkeklere kıyasla dijital mecralarda çok daha fazla vakit geçiriyor. e-ticaret ve oyun söz konusu olduğunda da bu tablo değişmiyor ve kadınlar önde yer alıyor.
Gemius Audience'ın 2021 yılı verilerine göre yıl boyunca kadınlar, e-ticaret platformlarında erkeklere göre daha fazla vakit geçirdi. Özellikle Eylül ayından sonra geçirilen sürede büyük bir artış yaşanırken, bu süre Ekim ayında zirveye ulaştı.
KADINLARIN DİZİ İZLEME EĞİLİMİ SONBAYAR VE KIŞ AYLARINDA FAZLASIYLA ARTIYOR
Kadın kullanıcılar, internette dizi ve film izlemeyi seviyor. Özellikle de sonbahar ve kış aylarında bu eğilimin fazlasıyla arttığı görülüyor. Gemius Audience'ın 2021 yılı verilerine göre aydan aya daha fazla kadın kullanıcı internete girip dizi ve film izlemeyi tercih ederken, Eylül itibariyle bu sayıda büyük bir yükseliş yaşandığı görülüyor.
Geçen yıl haber kategorisinde “gerçek ziyaretçi” sayısı 2022 yılı mayıs ayında 55,3 milyonla zirveye ulaştı. Kasımda da 55 milyon sınırı aşıldı. Diğer aylarda da ziyaretçi sayısı 54 milyonun altına düşmedi.
Aynı şirketin verilerine göre haber kategorisi 2021’de dijital trafikte üçüncü sıradaydı.
Haber tüketimindeki cinsiyet dağılımında büyük bir fark gözlemlenmedi. Yaş dağılımında 25-44 yaş aralığı öne çıktı. 12-17 yaş kitlenin haber kategorisine ilgisi ise düşük seviyede kaldı.
Varşova merkezli şirket “Gemius AdReal” adını verdiği yöntemde, PC ve mobil cihazlarda panel ölçümlemesi kullanılıyor. 17.500 kullanıcıdan oluşan bir örneklemle web ortamındaki tüm mecraların yanı sıra YouTube, Facebook, Instagram ve TikTok mobil uygulamaları da ölçülüyor.
Ölçümlerde ayrıca “Gemius Audience” yöntemine de başvuruluyor. Bu yöntemde ise panel örnekleminin yanı sıra, kodlu ölçümleme de kullanılıyor. Şirketin kodlarını çalıştıran web sitesi ve uygulamalardan ayrıntılı veriler çekiliyor.
Gemius’un 2022 haber kategorisi raporunda öne çıkan diğer veriler ve grafikler şöyle:
(kazete.com.tr)